Nieuws / 27 maart 2020

Heel de dag thuis achter een beeldscherm zitten? Wil je sporten maar weet je eigenlijk niet wat je moet doen in die nodige pauzes? Over pauzes gesproken, neem je (lunch) pauzes. Tussendoor 5 á 15 minuten is genoeg. Maar dat is voor een andere keer

Hieronder vind je een eenvoudig uit te voeren workout.

Deze kun je uitvoeren met je team via je digitale communicatiemiddelen, of met je partner in huis om de werkdag goed af te sluiten (ook heel belangrijk).

Let’s go!

Ronde 1:

  • Jumping Jacks (01:00)
  • Arm Circle kloksgewijs (00:30) Spreid je armen en draai ze met de klok mee
  • Arm Circle tegen de klok in: (00:30) Spreid je armen en draai ze met de klok mee
  • Op je knieën Push Ups: (16 x) Ga op je knieën zitten, armen op je schouderbreedte, zakken tot je neus de grond raakt, en dan de vloer van je afdrukken
  • Push Ups: (10 x) Armen op je schouderbreedte, zakken tot je neus de grond raakt, dan de vloer van je afdrukken
  • Wijde armen Push Ups: (8x) Armen breder zetten, en weer zakken tot je neus de grond raakt, dan de vloer van je afdrukken

30 Seconden Pauze

Ronde 2:

  • Leg lift linker zij: (12 x) Ga op je linker zij liggen, arm onder je hoofd en til je gestrekte rechterbeen zo hoog mogelijk op
  • Leg lift rechter zij: (12 x) Ga op je rechter zij liggen, arm onder je hoofd en til je gestrekte linkerbeen zo hoog mogelijk op
  • Leg lift linker zij: (12 x) Ga op je linker zij liggen, arm onder je hoofd en til je gestrekte rechterbeen zo hoog mogelijk op
  • Leg lift rechter zij: (12 x) Ga op je rechter zij liggen, arm onder je hoofd en til je gestrekte linkerbeen zo hoog mogelijk op
  • Squats: Opstaan, 5 seconden zakken totdat je knieën 90 graden zijn en weer snel omhoog.
  • Lunches: (2x 00:30) Één voet naar achteren op een op kniehoogte vlak (je bureau stoel) en langzaam door je knie zakken, beide kanten 30 seconden.

.Cooling down

Ronde 3:

  • Triceps stretch Links: (00:30) Steek je linkerarm omhoog achter je hoofd, pak je elleboog vast met je rechterarm en trek je arm naar rechts. Voel de spanning op het buitenste deel van je bovenarm
  • Triceps stretch rechts: (00:30) Steek je rechterarm omhoog achter je hoofd, pak je elleboog vast met je linkerarm en trek je arm naar links. Voel de spanning op het buitenste deel van je bovenarm
  • Kuiten Stretch links :(00:30) Zet je armen tegen de muur in een hoe van 90 graden. Steek je linkerbeen naar achteren, zo ver mogelijk. Voel de rek in je kuiten
  • Kuiten Stretch rechts :(00:30) Zet je armen tegen de muur in een hoe van 90 graden. Steek je rechterbeen naar achteren, zo ver mogelijk. Voel de rek in je kuiten